درمان کرامپ نویسندگی با فیزیوتراپی

ما با استفاده از انگشتان دست به کارهای روزانه خود می‌رسیم و بسیاری از فعالیت‌های ما به همین انگشتان مرتبط است. زمانی که دستان ما دچار مشکل و یا درد شوند، مسلما بسیاری از کارهای ما نیز با مشکل رو به رو خواهند شد.

به همین دلیل باید مشکلاتی که برای دست به وجود می‌آید را جدی بگیریم و از همان ابتدا آن را پیگیری کنیم تا مشکلات بزرگتری را به وجود نیاورد. گاهی برخی از این مسائل اگر از ابتدا حل نشود، پیچیده می‌شوند و دیگر شاید نتوان به صورت کامل آن را برطرف کرد.

یکی از بیماری‌های استخوانی مرتبط با انگشتان دست، کرامپ نویسندگی است. ما در این مطلب شما را با این بیماری آشنا می‌کنیم و روش‌هایی را برای برطرف کردن آن با خرید دستگاه فیزیوتراپی به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دیستونی چیست؟

خرید دستگاه فیزیوتراپی

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با کرامپ نویسندگی توضیح دهیم، باید شما را با مفهوم دیستونی آشنا کنیم. دیستونی نام علمی نوعی اختلال حرکتی است. در این اختلال عضلات به صورت غیر ارادی منقبض خواهند شد و ممکن است حرکات پیچشی و یا مکرر انجام دهند.

دیستونی دارای انواع مختلفی است و می‌تواند برای تمامی عضلات بدن رخ دهد. ممکن است یک، دو یا چند عضله بدن بیمار دچار دیستونی شود و یا حتی کل بدن به این عارضه دچار شود. لازم به ذکر است که شدت این بیماری نیز می‌تواند متفاوت باشد. معمولا افراد، به دیستونی‌های خفیف توجه نمی‌کنند و تا زمانی که شدید و دردناک نشوند، به درمان فکر نمی‌کنند.

درمان‌های مختلفی برای انواع دیستونی وجود دارد. عموما نوع خفیف آن‌ها با دارو حل شده و علائم بالینی آن برطرف خواهد شد ولی ممکن است بیماری تا حدی پیشرفت کند که به جراحی نیاز پیدا کند. با جراحی در واقع اعصاب ناحیه مورد نظر را غیر فعال یا تنظیم می‌کنند که در نوع شدید آن و زمانی که دیگر هیچ راه حلی وجود نداشته باشد، این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر شما به موقع اقدام کنید می‌توانید با فیزیوتراپی درمان خود را پیش ببرید و به جراحی نرسید. این موضوع برای تمامی بیماری‌های استخوانی صدق می‌کند برای مثال درمان صافی کف پا نیز به همین صورت است و نباید برای درمان آن تعلل کنید.

کرامپ نویسندگی چیست؟

کرامپ نویسندگی چیست؟

همانطور که گفتیم دیستونی دارای انوع مختلفی است و برای عضله‌های مختلف بدن ممکن است به وجود بیاید. زمانی که عضلات انگشتان یا ساعد دست دچار دیستونی شود، به آن کرامپ نویسندگی گفته می‌شود.

این بیماری به عصب‌ها مربوط است. در واقع زمانی که به کرامپ نویسندگی مبتلا می‌شوید، مغز اطلاعات نادرست را به عضلات شما ارسال می‌کند و این اطلاعات اشتباه باعث می‌شوند عضلات به صورت ناگهانی منقبض شوند.

یک سری حرکات وجود دارند که باعث می‌شوند این دیستونی تحریک شود. تایپ زیاد با کامپیوتر، نوازندگی با هر کدام از آلات موسیقی، خیاطی به صورت مداوم و ... از جمله حرکاتی هستند که باعث ایجاد کرامپ نویسندگی می‌شوند.

هر شخصی می‌تواند به این بیماری دچار شود ولی باید گفت که بیشتر افراد در سن 30 تا 50 سالگی این مشکل را پیدا می‌کنند. تاکید می‌کنیم که ممکن است که افراد در سنین دیگر نیز به این بیماری دچار شوند، پس این بازه سنی که اعلام کردیم دلیل نمی‎شود که شما با سنی متفاوت دچار کرامپ نویسندگی نشوید.

تخمینی که در رابطه با تعداد افرادی که این بیماری را دارند زده شده، نشان می‌دهد که بین 7 تا 69 میلیون نفر به این عارضه مبتلا هستند. افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند، نوشتن برایشان سخت می‌شود و با درد زیادی همراه است.

آشنایی با انواع کرامپ نویسندگی

این بیماری دارای 3 نوع می‌باشد:

کرامپ نویسندگی ساده

این نوع ساده‌ترین کرامپ نویسندگی است که در آن فقط شما با مشکلات نویسندگی رو به رو می‌شوید. اگر به کرامپ نویسندگی ساده دچار شده باشید، زمانی که قلم دست می‌گیرید، دست شما در حالت نامناسب و غیرطبیعی قرار می‌گیرد و حرکاتی غیر عادی از آن سر می‌زند.

البته نوشتن یک مثال است. اگر بیمار یک موزیسین باشد که به این بیماری دچار شده، هنگام نواختن همین مشکلات و علائم را در دستان خود خواهد دید. اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، زمانی که بخواهید فعالیتی که باعث ایجاد آن شده است را تکرار کنید، دست شما حالت غیر عادی می‌گیرد و مغز دستوراتش را اشتباه صادر می‌کند. اصطلاحا دچار اسپاسم می‌شود.

کرامپ نویسندگی دیستونیک

همانطور که گفتیم، در نوع اولیه این بیماری، دست بیمار فقط هنگام انجام حرکت خاصی که همیشه انجام می‌دهد، دچار مشکل خواهد شد ولی اگر بیماری فرد به نوع دیستونیک مبتلا باشد، هنگام انجام تمامی فعالیت‌های خود، این مشکلات را احساس می‌کند و عملا نمی‌تواند کارهایش را به درستی انجام دهد.

یعنی شخص هر کاری که بخواهد با دستش انجام دهد، عضلاتش او را همراهی نمی‌کنند و مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

کرامپ نویسندگی پیش‌رونده

در نوع سوم این بیماری، شرایط بدتری وجود ندارد فقط به موضوع دیگری اشاره می‌کند. نوع سوم بیماری کرامپ نویسندگی مخصوص افرادی است که در ابتدا به نوع اول این بیماری دچار هستند و به مرور زمان بیماری آن‌ها رشد کرده و به نوع دوم تبدیل می‌شود.

درمان کرامپ نویسندگی با فیزیوتراپی

درمان کرامپ نویسندگی با فیزیوتراپی

کرامپ نویسندگی از بیماری‌هایی است که شاید با روش‌های ساده نتوانید آن را درمان کنید و مجبور شوید از چندین روش درمانی استفاده کنید تا به بهبودی برسید و دردهای آن را کاهش دهید.

بهترین روش درمان استفاده از دستگاه فیزیوتراپی است. اگر بیماری شما شدید شود ممکن است فیزیوتراپی کافی نباشد و به عمل جراحی نیاز پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که در طول درمان باید موارد مختلفی را رعایت کنید و از عضله خود زیاد استفاده نکنید.

تمرینات و روش‌های مختلفی در درمان کرامپ نویسندگی با فیزیوتراپی وجود دارد که شما باید پس از مراجعه به پزشک و دریافت دستورات، آن‌ها را انجام دهید ولی در حالت کلی بدون مراجعه به پزشک نمی‌توانید از این بیماری عبور کنید و حتما باید تمارین فیزیوتراپی خود را زیر نظر فیزیوتراپیست انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را به صورت کامل با کرامپ نویسندگی آشنا کردیم و روش‌های ایجاد آن را بیان کردیم. در رابطه با انواع این بیماری نیز به صورت کامل توضیح دادیم.

در نهایت نیز در رابطه با درمان این بیماری با فیزیوتراپی صحبت کردیم و شما را با روش‌های مختلف درمان آن آشنا نمودیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.